سرای من

الا یا ایها السافی ادر کاسا و ناولاها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

سرای من

الا یا ایها السافی ادر کاسا و ناولاها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

سیاست یعنی این!!!!!!!!

 
 
یک روز یک پسر کوچولو که می خواست انشاء بنویسه از پدرش می پرسه: پدرجان! لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی؟

پدرش فکری می کنه و می گه: بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی. من حکومت هستم، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم. مامانت دولت هست، چون کارهای خونه رو اون اداره می کنه. کلفت مون ملت مستضعف و پابرهنه هست، چون از صبح تا شب کار می کنه و هیچی نداره. تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی. داداش کوچیکت هم که دو سالش هست، نسل آینده است. امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی.آ

پسر کوچولو نصف شب با صدای برادر کوچکش از خواب می پره. می ره به اتاق برادرکوچکش و می بینه زیرش رو کثیف کرده و داره توی گه خودش دست و پا می زنه. می ره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرورفته و هرکاری می کنه مادرش از خواب بیدار نمی شه. می ره توی اتاق کلفت شون که اون رو بیدار کنه، می بینه باباش توی تخت کلفت شون خوابیده و داره ترتیب اون رو می ده. می ره و سرجاش می خوابه و فردا صبح از خواب بیدار می شه.آ

فردا صبح باباش ازش می پرسه: پسرم! فهمیدی سیاست چیست؟ پسر می گه: بله پدر، دیشب فهمیدم که سیاست چی هست. سیاست یعنی اینکه حکومت، ترتیب ملت مستضعف و پابرهنه رو می ده، در حالی که دولت به خواب عمیقی فرو رفته و روشنفکر هر کاری می کنه نمی تونه دولت رو بیدار کنه، در حالی که نسل آینده داره توی گه خودش دست و پا می زنه ....

 

 

نظرات 26 + ارسال نظر

سلام داداش مسعود.ممنون سر زدی البته که فقط پول.با مطلب جدید آپم هستم یه سری بزن.

یاس 1385,08,25 ساعت 18:41 http://www.gheddis.blogsky.com

میگم خوبه حالا به بچه نگفتن استغفر الله برو بچه اسم سیاست نیار

بهار 1385,08,26 ساعت 00:53

خیلی عالی بوووووووود حال کردم

سلام مسعود گل
خوبی
من هنوزم سر قولم هستم
هر وقت خواستی خبرم کن

سلام مسعود جان
چی بهت انقدر چسبیده
خواستگاری

گل

سلام مسعود جان ....
واقعا عالی بود .... محشر بود .....

خیلی عالی توصیفش کرده بود .....

فعلا......

آرامش 1385,09,02 ساعت 10:19

خیلی قشنگ بود. خیلی خیلی. واقعا توصیف زیبایی بود.

کسی با سکوتش مرا تا بیابان جنون برد
کسی با نگاهش مرا تا دراندشت دریای
خون برد
مرا برگردان
مرا ای به پایان رسانیده آغاز گردان !

سلام ... مسعود جان عجب مطلب قشنگ و بجایی بود... خیلی خوشم اومد ... دقیقاَ حال و روز دولت و جامعه رو بیان کردی ...

سلام
مرسی که بهم سرزدی
منو ببخش که دیر میام پیشت
واسم دعا کن

سلام دوست عزیز ممنون که بهم سر زدید
وبلاگ خوبی دارید
از مطلبش استفاده کردم
موفق باشید

سلام
وبلاگ جالبی داری دوست عزیز
خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی
موفق باشی

سلام . چطوری رفیق؟

سلام مسعود عزیز
چرا نمی خوای بنویسی
دلم برات خیلی تنگ میشه
موفق باشی

بهار 1386,01,29 ساعت 00:28

کجایی اقا مسعود؟؟؟جای مطلبای قشنگت تو نت خالیه منتظریم

سلام مسعود....
چرا آپ نمیکنی..؟؟
شناختی...
من نگین هستم...دختر آریایی....امیدوارم شناخته باشی...
این وبلاگ جدیدمه...یه سر بزن....ببین چطوره...

فعلا...

الهه 1386,02,06 ساعت 15:03 http://razeniyayesh.bloga.com

سلام
.
قشنگ ترین توصیفی بود که تا حالا از سیاست شنیده بودم

وبلاگ قشنگیه موفق باشی
........ (''''(`-``'´´-´)'''')
..........).....--.......--....(
..............(6..._...6).../
........./........(..0..)....;.
........__.`.-._..'='..._.-.`.__
..........'###.,.--.,.###.'.../
....../__))####'#'###(((_
......#############
........############
..........#########.../
...__/...../..######....
(.(.(____)....`.#.´..(____).).)

به منم یه سر بزن

دختر بدسیگنال دوباره به روز شد
با حضور قشنگتون به محفل بدسیگنالها من و خوشحال می کنید

دختر بدسیگنال به روز شد

[ بدون نام ] 1386,04,29 ساعت 00:26

سلام همزاد عزیزم
خیلی ممنونم که به یادم بودی
منم پیشاپیش تولدت و تبریک می گم امیدوارم که موفق و موید باشی بازم بیا پیشم هر وقت بخوای میام بریم خواستگاری بابا از تو خبر ی نبود

نگین 1386,07,17 ساعت 23:38 http://ariai.blogsky.com

سلااااممم مسعود جون
خوبی پسر؟
عجبی یاده من کردی
مگه میشه یادت نباشم
من این متنو خیلی دوست دارم
واثعا جالب همه چی رو جور میکنه
ممنونم که بهم سر زدی عزیزم
نه همون تو (نیش)

فعلا...

محمد 1387,04,20 ساعت 15:41 http://golezahra.mihanblog.ir

باسلام وب زیبایی دارید به وبلاگ من هم سر بزنید
از تبادل لینک باشما خوشحال می شیم
اگه سر بزنی فکر نکنم ضرر کنی

اگه افتخار به تبادل لینک دادید آدرس وبلاگتون را تونوشته بنویسید تامن بتونم لینکتان کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد